lördag 8 oktober 2011

Hummer....

Så är tinnerna i vattnet.
När vi tuffade ut på måndag 26/9 runt 06:40 så var det mörkt och fuktigt. Vi hade 7 båtar som jag kunde räkna till bakom oss. 4 var framför oss.
Allt gick bra och tinnerna kom i vattnet. När vi skulle dra på tisdag 27/9 så började adrenalinet pumpa. Det är en skön känsla när man ska ut och dra för första gången under säsongen.
Vi fick bra första dagen.
Jag är full av beundran av min kära skeppare. Han fiskade på den tiden man inte hade ekolod. Han var med och hand-lodade alla hummer ställen.

Vädret... Det har blåst, vi drog alla tinnerna på tisdagen, men sedan dröjde det till 2/10 innan vi kunde dra ALLA tinnerna. Det har blåst som 17, och i 3 dar hade vi en grym dimma.
Bilden är från 1/10 då vi kunde dra några tinner. Innan vi fick vända hem med en gammal hederlig kompass.
Idag 8/10 var det en fin höstdag.
Vi fick en massa hummer och Jag fick Äntligen äta hummer!!!

Jag ser på lyxfällan på tv3. Jag förundras ofta hur folk köper och köper.
Men jag blev inte det minsta förundrad när jag fick höra att Håkan J (s) har fifflat till sig 130 000 eller 160 000kr från Sveriges alla skattebetalare. Är inte det sjukt?  Undrar när det är dax för vissa att förstå att dom får fan bete sig som folk! P.W (sd), R.D (v)

Apropå ekonomi.... Det går riktigt tungt för grekerna ännu. Dom verkar ha väldigt svårt att förstå att dom får se till att börja jobba tills dom blir 65.....

Nu är det höst. Ute är det nu 6,6+. Jag har eldat i pannan så det ska vara varmt inatt.
Bilder ifrån veckan.

Vi går mot en fin höst eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar