söndag 25 september 2011

Nu börjar det.

Om ca 11 timmar 35 minuter så åker tinnerna i. Då börjar årets hummerfiske. Kl 07:00 26/9!
Det kommer vara fullt med båtar som tuffar ut mot hummer ställen.

Det jag och min fiskar mästare agnar med är sill och makrill.
Vi har tidigare satt på korgen på båten. Det är väldigt dumt att dra in linor i propellern.

Idag på eftermiddagen så var vi nere och lastade i tinnerna i båten.
Jag har ju sådan tur att jag fiskar ihop med min granne. Han är skepparen!
Han är en äldre herre som vet hur man fiskar hummer. Jag är väldigt tacksam att han ville fiska med mig!

Förr när jag fiskade själv så drack jag kaffe och åt korvmacka. Då fick jag hummer ibland.

Min granne har lärt mig vad man ska ha med ut på ett riktigt lyckat hummerfiske är.........

Mandelkubb. Den speciella ingrediensen i ett lyckat hummerfiske är att man äter mandelkubb!!

Jag hoppas på ett lyckat fiske för oss iår.

Men jag hoppas att min fru fiska ännu bättre än oss iår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar